Saturday, March 12, 2011

andartu terlampau

mulut manusia memang susah nak jage kan.. nak2 yang mulut macam longkang  mak bedah.. huhu..


contoh:

bila kawin awal.. mulut mak bedah akan berbunyik seperti ini

ish muda2 dah nak menikah.. dah gatal sangat la tu nak menikah..

tapi!!.. bila umur melewati angka 25 ke atas pula.. mulut mak bedah akan berbunyik seperti ini:

eh ko ni bile nak kawin? nak jadi andartu ke? nak jadi andalusia ke?

eh2 mak bedah.. mulut kemain erk..kawin awal ke kawin lambat ke ade ke nyusahkan ko? ade ke mintak duit ko? ade ke jadi andartu terlampau?.. better mind your own business la.. tak perlu sibuk2 org tu lambat kawin la.. orang ni cepat sangat kawin laa.. sebab... sedarkah mak bedah itu semua urusan Allah.. Allah dah susun 1 perjalanan idup untuk setiap hambaNya.. ajal, jodoh semua di tangan Allah..


2 comments:

EiyMah@FaTiN said...

Setuju!!!!!!!!!!! Akupun penat nak menjawab pasl kawen ni..banyak betol mak2 bedah yg busy body..kdg2 naik meluat!

cikFM said...

tu la.. bosan kan.. ko jawab je.. "Allah maha mengetahui.. " .. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails