Wednesday, October 7, 2009

jem giler wooo

ari sabtu ari tu,3okt09 pg2 lg dah bgn konon2nye nk p subang ade petunjukan jet..si fit ckp kene p awl2 pg sbb takut jalan jem n takut xdek parking..so bajet2 nk kua pkul 7.30 dr keramat last2 kua pkul 8 lbh sbb ade mslh yg xdpt dielakkan..tlg akak aku print keje die..xpelah bukan jauh sgt pon subang tu..highway kan ade..

so pkul 8.55 singgah damansara kejap sbb nk g bank..dah risau dah xsempat nk tgk sbb konon2nye petunjukan tu start pkul 9..so tawakal je la..dah ler dgn lapa tahap cipan mase tu..tp sbb smgt giler nk tgk petunjukan lupe kejap rase lapa tu hehe..

pkul 9.05 baru je masuk simpang nk ke TUDM tp jalan dah jem..dalam 5km gak r jem nye tu..kiri kanan bahu jalan dah dipenuhi manusie yg dah standby dgn kamera msg2..mmg ramai giler r..last2 dlm pkul 9.30 baru la smpai TUDM tu..

carik2 tempat yg sesuai tuk park kete..nk carik yg sng nk kua nnt sbb tau mst ramai giler org nnt..lpas dpt parking trus jalan menuju ke tempat petunjukan.. byk gerai2 jualan dibuke..singgah kejap beli nasi lemak n mee hoon bungkus dgn air mineral..mkn tepi jalan mcm pelarian tu..huhu..xpe bez what..pas siap2 mkn trus la g ke dataran tempat jet2 diletakkan..sempat la berposing sakan dgn beberape jet kat ctu.. pas tu tgu punye tgu xdek lg pon petunjukan..mase tu dah dekat pkul 11..

pas tu 1 tbe2 1 barisan brad pit lalu melepasi tempat aku duduk tu..dlm 12 org gak r..perghh hensem giler dowh mamat2 nih..sumenye mat saleh..diorg ni la yg akan ditugaskan membuat petunjukan jet kejap lg..

dlm pkul 11.15 dgr bunyik enjin2 jet ni di idupkan... dah xsabar2 nk tgk petunjukan kejap lg.. selalu kalau mase sambutan merdeka xlame sgt dpt tgk sbb diorg wat kejap je..

yaa..ini dia masa yg dinanti2kan..4 jet naik dgn membuat aksi ape tah aku pon xtau... giler terpegun sehh.. sumenye dlm 6 jet buat pertunjukan tu.. giler r dorang nih... aksi2 yg mencemaskan tp gimik je tu..dah ler aku ni pekak..bertambah2 la pekak lpas nih..hehehe...

dlm pkul 1 baru abis.. lpas abis petunjukan aku n fit pon g r tgk2 kat gerai2 yg ade.. sempat la sambar sticker kete tu.. mls nk tgk2 sgt sbb penuh giler manusia kat ctu.. lpas sambar sticker aku ajak fit blah..dah xtahan dah dgn kepanasan tahap cipan..peluh menitis2 xhingat..mane taknye petunjukan tu dorang wat kat tgh2 panas...

dlm pkul 1.10 kitorang dah ade dlm kete..tp bygkan la laluan nk kua dr TUDM tu giler jem.. gerak punye r slow..smpai van depan aku tu bukak pintu van die sebab msg2 dah xtahan panas kot n dah xlarat dok dlm kete.. dah mcm jem time raye je.. dekat pkul 3 gak r baru la kua dr kawasan TUDM tu..perghh 2 jam beb terperangkap dlm jem kat dlm TUDM tu.. mase jem tu byk giler dah kete give up benti tepi jalan pas tu tdo..tp padan muke kitorang sape suh g dah tau kompem jem..hehe...xpe bukan aku yg drive pon..aku jd co-pilot je..fit la yg drive.. tp die yg smgt giler nk g kene r sabar kan(aku pon smgt gak nk g)..hehe..

mase tgh jem tu dpt kol dr kakya ajak jumpe..so lpas petunjukan tu trus la g jumpe die.. penat beb aku ari tu 1 ari..pack giler jadual..tp enjoyyyy... beshh. :D

p/s : gambar akan di hapdet later

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails