Thursday, March 14, 2013

siapa orang petama selain anda yang tau anda mengandung

*** kalau rasa annoying dgn entry di bawah sila tekan X di atas.. terima kasih..

malam tadi bace majalah PaMa... ade 1 ruangan die tanye..

"macam mana hati anda boleh tergerak yang anda mengandung dan buat ujian pregnancy... dan siapa orang petama selain anda yang tau anda mengandung"..

kebanyakan jawapan sume cakap perasaan diorg cakap diorg pregnant.. n suami orang pertama yang tau...

ni nak share jawapan aku pulak.. ohh ye terlupe.. kalau sape2 yang rase bosan bace "balik2 pasal pregnancy die".. anda boleh keluar dan bace blog org lain plak ye.. aku nk gak tulis utk tatapan di ari tue.. ecehh..

perasaan aku cakap aku pregnant sebab.. hari2 mesti penat.. nak kate penat balik keje tak kot sbb kat opis mase tu workload xbanyak sgt... lagipun encik suami amik depan pintu opis tiap2 hari.. dok sebelah relaxxxx sajo..pastu 1 hari tergerak hati ajak suami singgah farmasi beli alat pregnant test...

sampai2 kat farmasi malu2 ayam nak beli kit tu.. tah ape2 perangai.. pastu last choice g tanye kat akak farmasi tu mane pregnancy kit tu..*sambil tunjuk2 tgn konon2 niat nk tunjuk inai di jari.. dengan harapan akak tu tau la budak ni dah kawin.. sumpah huduh gile perangai aku kan..hahhaha*

pastu akak tu tanye nak yang mane? ade 2 jenis.. 1 yang guna masa awal pagi.. 1 lagi bile2 masa.. lpas pk2.. dengan rakusnya aku pun pilih yang bile2 mase.. sampai2 umah bace arahan betul2... pastu konon2 rest kejap.. mlm nanti baru try.. tapi mase tu hati sangattt la xsabar nk try..

tapi b4 try bgtau encik suami dulu.. kalau ade rezeki kite ade la.. jgn mengharap sangat tau.. encik suami pun ok je.. sbb die pun tak jangke.. aku konon2 bagi ayat pelembut kat suami tapi aku yg excited lebihh..pastu aku pun masuk toilet.. buat seperti dalam arahan...

kat arahan tu ckp after 5minit akan kua la tande sama ada +ve atau -ve.. so aku tgu 5minit.. still xdek ape2.. 15minit xdek ape2.. mase tu aku dah redha dan pasrah.. so aku pun biarkan kit tu kat toilet dan keluar... suami tanye camne? aku cakap entah la.. xdek kua ape2 pun.. so same2 la tgk tv.... dgn mood pasrah..

pastu suami masuk toilet nk mandi.... tbe2 die lari ke arah aku sambil tersengeh2 kerang bawak  kit tu.. die cakap ni ape maksudnye ni double line ni?? refer back kat kotak tu.. yeahh it is!!... msg2 tersengeh2 kerang... suami aku siap tgkp gmbr wat kenangan kit with double line tu..

so jwpn aku:: aku orang kedua yang tau aku pregnant..n suami org petame yg tau.. tak same kan jawapan kite?? hehehe..

nota kecik:sekarang dh ade pun babynye... gatal nk imbas blik cerite.. wekkkk..:P




2 comments:

Mama Durrany said...

oh patut la danish ngam dgn papanya..sebab ni rupanya..ada kena mengena tak?

mama danish said...

hahhaa mungkin kot? selalu org ckap klu muke anak laki sebijik cam bpknye x ngam kan.. ni terbalik plak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails