Tuesday, March 12, 2013

kronologi bersalin part 2

ok mari sambung part 2

21/10/2012

12 tgh ari
anta ayah g HKL nk melawat kawan die sakit. lepas anta die teringin nk makan ayam kampung. nasib baik dekat2 HKL tu ade kedai jual ayam kampung.singgah makan. tapi mase tengah makan.. ya Ampun skit gilee ok.. makan pun terbenti2.. last2 cakap kat en suami dah tak tahan.. nak g spital.. so abis makan terus la g spital..

2ptg
sampai hospital dan checkup mcm biase..doktor ckp dh bukak 2cm..doktor bg choice nk masuk wad atau balik umah.. i prefer balik umah dari masuk wad.. doktor bukan boleh wat ape pun kan.. so balik je la.

5ptg
family in law dtg melawat menantu kesayangan.. hahaha... mereka singgah sebelum balik ke pahang.. mase mereka ade pun sakit tetap dtg menjelma..

8mlm
en suami tanye nak makan ape.. aku request nk bubur mcd je sbb makanan lain dah xlalu dah nk makan. sakit sgt...so dapat la makan bubur mcd mlm tu sblm tido..

10mlm
masuk tdo..walaupun tak lene tido. en suami dtg dekat. tibe2 die ckp die maafkan sume dose2 aku.. halalkan makan minum aku... erkk sebak weh sebak.... mcam nak mati plak rase.. hahaha.. terus ngssssssss

3pg
start terjage..contraction makin kuat.. dan kuat..dan kuat... aku siap kire sela masa.. nampaknye sela masa dah makin dekat..5minit skali.....

5pg
kejut en suami bgn.die pun terus bgn bsuh muke dan bgtau kat mak aku. mak sempat watkan air milo dlu sebelum pegi hospital. aku bagi can suami suh mandi tapi die taknak.. takut aku kesakitan teberanak katenye.

5.30pg
sampai hospital.checkup.. ohhh bukaan dan bukak 4cm.. doktor explain dah leh masuk LR.. trus wat persiapan utk masuk ke LR. ubat untuk buang air besar.. cucuk jarum kat tgn.. blablabla... sempat senyum kat en suami sebelum ditolak oleh nurse utk masuk ke LR.en suami pun naik tapi kene daftar kat guard dlu... jumpe di atas ye.. hehehhe

6pg
dah terbaring atas katil LR.. doktor dtg pasang2 wayar.. ok da makin seram.. tp tahap kemengantukanku mengatasi segalanya... sakit tetap sakit.. tp bole plak aku p bantai tdo.. jage2 tgk jam..jage2 tgk jam..

7pg
contraction makin kuat.. siap cakap kat doktor saye nak bera*.... die ckp xpe bera* je... haaa?? malu kot.. doktor tanye suami awk xde ke.. aku jawab ade kat luar.. doktor pun keluar..die masuk balik ckp suami aku xdek?? haaa?? aku tau mesti die pegi tenangkan fikiran.. i knew my hubs well...

8pg
contraction makin kuat..doktor cek dah 6cm bukak...die keluar panggil suami. suami masuk.. dari raut wajahnye aku tau die pun cuak tengok aku menggigil2 pegang besi katil. suami duduk kat sebelah kiri.. mase tengah tgu2 tu mil kol kot tanye aku camne.. hubs ckp aku dah masuk LR. tibe2 rase mcm nk push...doktor terus cek.die ckp dah boleh dah ni nk push.terus die aja camne.. hubs pegang belakang bagi sokongan.. tgn pegang buku lali kaki... aku pun start meneran.. push..pushhh.... doktor cakap.. "haaa ibu pndai.. teruskan"... push2.. aku sempat jeling wajah hubs.. tbe2 rase nak gelak sebab tengok muke die time tu.. hehe sori encik suami.. aku tau die ngeri tengok keadaan di bawah sane... doktor cakap jangan ngange mulut tapi aku otometik ternganga.. terus hubs tutupkan mulut aku.. hahhaa.. dlm 2-3kali push alhamdulillah dah berjaye melahirkan seorang bakal imam muda..

muhammad adha danish diberi name... semoge danish menjadi anak yang soleh.. yang dapat membawa mama dan papa ke syurga ye sayang... :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails