Monday, July 27, 2009

like or love?? love or like??

suke ke cinte??cinte ke suke?? hmm...jika kite suke org tu xbermakne kite jatuh cinte kat org tu..byk bezenye antare cinte dah suke..

Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang..
Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira..

Di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga..
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja..

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku..
Tapi jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum..

Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yg kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar...

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa saja...

Kita tidak akan merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita akan selalu merenung mata orang yang kita suka...

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn turut same menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira...

Perasaan cinta bermula dari mate. Perasaan suka bermula dari telinga.
Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka umpama kita membuang telinga kita.
Tapi jika cuba menutup mata cinta berbuah menjadi airmata.

9 comments:

Tajul Zulkarnain said...

kalu depan semut k dan abg zul? aper perasan semut k++++...he2..

fitria said...

hehe..kalau depan semut k n abg zul, suare jd tergagap2...xterucap dgn kate2..kekekeke

Insan_Punya_Mata said...

pergh ayat2 die.. mesti ditujukan pada seseorang kan..

dan pada yg lain jugak supaya tidak disalah erti.. makna persahabatan yang intim

fitria said...

~untuk renungan bersame~..kdg kale kite xsedar kite sukekan seseorang..kdg2 kite sedar kite sukekan die tp kite cube nafikan..

haidhar said...

hahaha..aku rsa suma yg disampaikn xde makna r...cinta xwujud..suka bukan complete....hahahahahahahahahaha

RoseCLere said...

betul2...suke xsemestinya kita cinta...sometime kita lebih slesa berada dengan org yg kita suka drp berada disamping org yg kita cinta..

fitria said...

haidhar:cinte tu wujud..n 1 day u'll feel it..sungguh mengasyikkan..hehehe

RoseClere:sbb bile berade dgn org yg kite cinte kite akan malu..tp bile berade dgn org yg kite suke.. kite akan tunjukkan imej yg sbnr..

Coisox said...

Perghh ayat korang... tahap 24 karat.
Aku tak terlibat :))

P/S: Walaupun aku tahu sajak itu ditujukan buatku...

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails